۳۰ تیر ۱۳۹۰، ۱۴:۱۵

صیادی:

مهارت‌آموزی کلید اشتغال است

مهارت‌آموزی کلید اشتغال است

زنجان -خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، گفت: مهارت‌آموزی کلید اشتغال در جامعه و مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز محسوب می‌شود، این در حالی است که مراکز آموزشی فقط به آموزش نظری و ارائه مدرک بسنده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم صیادی ظهر پنج شنبه  در جمع خبرنگاران به تلاش مسئولان برای سوق دادن آموزش‌های نظری به فنی و مهارتی اشاره کرد و افزود: با همکاری سازمان ملی مهارت و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، تاکنون شاهد افتتاح 12 مرکز آموزش مهارتی دولتی و نیز بیش از 110 کارگاه آموزشی بوده‌ایم، چرا که تعهد آموزش سالانه 3 میلیون و 500 نفر ساعت را بر عهده داریم.

وی، اشتغال‌زایی را بزرگ‌ترین هدف دولت عنوان کرد و افزود: همان‌طور که در ماده 21 قانون پنجم توسعه مطرح شده است، دولت مکلف است با نیروی شایسته و توانمند، اشتغالی پایدار و واقعی در بازار کار ایجاد کند تا معضل بیکاری در کشور ریشه‌کن شود.

صیادی به تأمین 30 درصد اعتبارات مربوطه برای این کار از محل بودجه استانی اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مهارت‌آموزی در رأس امور آموزشی کشور و نیز استان زنجان قرار گرفته است.

وی استان زنجان را جزو 10 استان برتر کشور در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی دانست و تأکید کرد: زنجان با ارائه خدمات نوینی همچون آموزش از راه دور، دروس چند پودمان و تک پودمان و نیز الکترونیکی شدن ثبت‌نام مراکز آموزشی مهارت و فناوری، رویکرد جدیدی در این حوزه ارائه کرده است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان،به افزایش بیش از 40 درصدی استقبال مردم از آموزش‌های فنی و مهارتی اشاره کرد و گفت: با وجود بیش از 150 مرکز غیردولتی در بخش صنعت، کشاورزی و فناوری و نیز اعطای بیش از 15 مجوز برای افتتاح مراکز آزاد آموزشی، شاهد روند افزایشی در آمار ثبت‌نامی این مراکز هستیم. 

کد خبر 1363568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha